Star Wars: Commander

Star Wars: Commander, er på mange måder et såkaldt towerdefense spil. Du skal opbygge en base, hvor du kan bygge forskellige strukturer, indsamle materialer, træne soldater og helte, for at angribe andres baser og forsvare dit hovedkvarter. Alt sammen med krediter i form af Credits and Alloy.

Når man hører noget med Star Wars orderne i sig, bliver ens forventninger pr. Definition meget høje. Netop derfor holder det ikke i byretten, når dette strategi spil er langsomt. Det svarer til et platform spil, hvor når du trykker på hoppe knappen, at der først sker noget, efter 2 sekunder.

3 dage inde i spillet, og det er stadig langsomt i gang, og jeg kan ikke rigtig se forandringer. Du bruger Alloy til at købe og opgradere bygninger mere end du bruger Credits, der forsinker fremskridt, hvis du blot ønsker at bruge de din tid og opbygge ressourcer.

Der er flere valutaer i spil: den første er til at fremskynde ting, krystaller, den anden er til at skabe bygninger, Alloy, og den tredje er til at købe tropper, Credits.

Krystaller kan også bruges til at købe mere af de to sidstnævnte (selvom de kan være tjent gennem regelmæssig spil). Priserne for Krystaller starter ved 32 kr.
Hvad der er langt mere effektivt er, hvis du forsøger at gøre fremskridt hurtigt – og hvad spillet tydeligvis forsøger at få dig til at gøre.

Angrib en rival

Når du vælger at angrib en rival, sender du dine soldater i kamp mod nogen på samme niveau, i håb om at du vil smadre deres base til bitte små stykker gennem en kombination af overvældende magt og taktisk snilde.

Som ethvert anden strategi management spil placerer du dine tropper på banen, de vil så automatisk vælge et mål tæt på dem og angribe det. Når de er færdige med målet, vælger de et andet mål. Ulempen er at du ikke direkte kan styre, hvad deres næste mål er.

Efter et angreb, er dine tropper enten stærkt reduceret eller gået brugt, som oftest begge. Men omkostninger er det værd, specielt hvis de lager er stort og du angriber en rival med stor rigdom.
Med de rigdomme du kaprer skal du forsvare din base og opgradere dine bygninger.

Efterspillet

Jeg nyder Star Wars: Commander nok til at ville fortsætte med at spille, men jeg mangler endnu at se noget radikalt anderledes.

Efter en hel uge med spillet, føler jeg ikke , at jeg har nået meget langt, og efterlader en med spørgsmålstegn om hvorfor jeg troede, at dette spil skulle være anderledes – Der burde være en række krav til at få rettighederne til at bruge en Star Wars-licensen.

Jeg har endnu ikke opgraderet min hovedkvarter til det fjerde niveau hvorfor meget af spillet stadig er låst. Star Wars: Commander er et helt ligegyldig strategi management spil.

Heldigvis er spillet gratis – så kan selv prøve det af. Hvis det var et betalbart spil, ville jeg ikke anbefale et køb.

Rating: